Pagina's

ALS JE DE DUIVEL WILT BESTRIJDEN, MOET JE ZIJN BOEKEN LEZEN

danny.bloemenhof@gmail.com

vrijdag 7 november 2008

Een website om uit te pluizen

20h 49 Ik heb daarnet een website ontdekt, die op het eerste zicht erg verfrissend lijkt. Boordevol informatie, zoals ik dat eigenlijk verwacht van een website die hoopt informatief te zijn. Hoewel ik nog maar vluchtig en bijna ad random door het zeer brede aanbod van allerhande info gelopen ben, zie ik hier toch echt wel een schitterend voorbeeld van wat er kan gedaan worden met de taal en de literatuur. Mijn felicitaties hebben ze alvast!

Eigenlijk was ik op zoek naar correcte omschrijvingen van verschillende versvormen, zoals pakweg terzine, kwatrijn of sonnet. Ik vond veel meer. Wat denk je bevoorbeeld van deze one-liner van Mahatma Ghandi: "Een rechtvaardig mens is rechtvaardig, zelfs in de politiek". Die komt net op tijd, nu Obama het binnenkort voor het zeggen heeft in het Witte Huis.

De website haalt naar eigen zeggen meer dan 18 miljoen hits per maand, en staat te trappelen om uit te breiden. als ze er de nodige middelen maar voor hadden. Je vindt de website door op de titel van dit bericht te klikken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten