Pagina's

ALS JE DE DUIVEL WILT BESTRIJDEN, MOET JE ZIJN BOEKEN LEZEN

danny.bloemenhof@gmail.com

donderdag 22 november 2007

Uitgeverij Sylvia

Groot mysterie in kunstland. Altans binnen de muren van dit huis, dat overdrachtelijk tot dat land gerekend wordt.

Ik heb drie mapjes op de kop getikt, gefabriceerd door de "Werkplaatsen van de uitgeverij Sylvia", één ervan zelfs door "Atelier des uitgevers Sylvia". Elk mapje is 13 bij 16.7 cm groot, heeft het ouderwets uitzicht van een duffe schoolmap uit de jaren '50 van vorige eeuw meegekregen, en bevat een tiental reproducties van respectievelijk "Originele Litografieën" (lito, zonder h), en tweemaal "Originele Prenttekeningen".

In, noch op de mapjes is ook maar één aanknopingspunt te bespeuren, dat je naar de bronnen zou kunnen leiden. Niets: geen adres, geen opdracht, geen doelstelling, niets, nada, noppes, niente geeft je een idee over het hoe, wie, waar, wanneer of waarom van dit werk.

Het moet van Franse origine zijn, want als ik goochel met zoektermen, blijft me als enige mogelijkheid de namen van de artiesten in kwestie op te zoeken, en dan kom je steeds bij Franse of aan Frankrijk gelieerde kunstenaars uit. Ook het gebruikte Nederlands is doorspekt met taalfouten (eigenlijk eerder onverbeterde zetfouten, heb ik de indruk).

Wie kan mij uit mijn lijden verlossen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten