Pagina's

ALS JE DE DUIVEL WILT BESTRIJDEN, MOET JE ZIJN BOEKEN LEZEN

danny.bloemenhof@gmail.com

maandag 1 september 2008

Early to bed, and early to rise...

Het hoeft niet altijd literatuur te zijn. Omwille van bepaalde problemen heeft mijn zoon aangedrongen om te mogen naar de fitness te gaan. Vader heeft zich ook laten inschrijven. In een formule alles erop en alles eraan.

Dat wil zeggen, fitnesstrainingen, maar ook groepssessies, sauna en nog een heleboel dingen zijn in de prijs inbegrepen. En vader geniet ervan. Natuurlijk ook omdat het nog vakantie is. Deze duurt nog een week, daarna zullen we dat in het dagelijkse stramien moeten invullen. En dat zal dan niet meer alle dagen kunnen, omdat er nu eenmaal nog een familiaal leven is. Familie, boodschappen, tuinieren, klussen, lezen, internetten, verenigingsleven, mensen, wanneer stopt het?

Maar sinds begin augustus zijn we ingeschreven, en nu reeds drie weken echt actief. Het is heerlijk. Met mijn 55 jaar moet ik toegeven dat na zoveel jaren inertie het loodzwaar is, maar ik merk wel al de verbetering van de prestaties. Toch val ik na een oefensessie nog regelmatig in slaap, van pure uitputting. Niet meer of niet minder. Binnen de grenzen van wat toelaatbaar is, ga ik toch wel tot het uiterste, en gezien mijn belabberde conditie is dat voor een meer getraind iemand een lachertje, maar wat kan het mij schelen! Ik heb er mijn plezier aan, en het weldadige aan die trainingen hang toch alleen op mij. Zolang ik de mogelijkheid heb, ga ik alle dagen, en een oefenreeks duurt zowat anderhalf uur. Mijn T-shirt is kliedernat, en de douche achteraf is gewoon zalig, de ontspanning daarna is niet moeilijk te zoeken: ze vindt me wel, op de sofa, of als ik nog de tegenwoordigheid van geest heb, in mijn bed. Een verkwikkende slaap van één tot twee uur.

Vanaf volgende week ga ik terug werken, helaas, dan zal dat ritme moeten veranderen.

Ja ik ken die spreuken nog wel: early to bed and early to rise, makes men health en wealth and wise. Of: an apple aday keeps the doctor away. Ik voeg er aan toe: beweeg uw gat, en tel de verbruikte kilowatt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten