Pagina's

ALS JE DE DUIVEL WILT BESTRIJDEN, MOET JE ZIJN BOEKEN LEZEN

danny.bloemenhof@gmail.com

vrijdag 22 augustus 2008

Broeder Max

In mijn voortdurende zoektocht naar interessante personen ben ik daarnet zonder het te willen uitgekomen op een blog over Broeder Max. Wie wil weten wie Broeder Max is, moet google maar ondervragen. In Limburg is hij in kunstenaarsmiddens zeker geen onbekende, en terecht.

Als je de website uitpluist, zul je versteld staan van het talent van die man. In de zijbalken krijg je een resem werken te zien, met bovendien een heleboel aha-erlebnisverwekkende commentaren. Mijn dag is nog maar 10 minuten oud, en kan al niet meer stuk.

Een portret van Louis Verbeeck (ja daar was ik naar op zoek, zie mijn bijdrage van gisteren - eh, daarnet) en Jos Ghysen, zelfportretten, maar ook van meer alledaagse personen en plaatsen. Ook een aantal religieus geïnspireerde werken, hoe kan het ook anders.

En dan zijn pentekeningen en lino's: bandversieringen voor "De Brugse Mastklimmer", of voor "Soo Moerman", "De moeder en de drie soldaten" en "Pukkie Pech" leggen perfect de link naar de literatuur.
Het blijkt dat ik bij die afbeeldingen nooit bij de naam van de kunstenaar ben blijven stilstaan.

Deze droom-url vind je hier:


http://blog.seniorennet.be/vlaamse_schilders2/archief.php?startdatum=&stopdatum=86400

Veel kijk- en leergenot.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten