Pagina's

ALS JE DE DUIVEL WILT BESTRIJDEN, MOET JE ZIJN BOEKEN LEZEN

danny.bloemenhof@gmail.com

zondag 7 juni 2009

Compostella in mijn Bibliotheek Blumengarten

Het was vandaag een te mooie dag om in de tuin te werken, wegens verkiezingen, regen en een totaal gebrek aan zin om te tuinieren. Maar het was wel schitterend weer om aan mijn bibliotheek te werken. Aldus heb ik een veertigtal titels toegevoegd aan het bestand. Tot mijn spijt stel ik vast dat mijn rubrieken niet konsekwent aangehouden zijn. Daar ga ik nog wat moeten aan doen, als ik de file bruikbaar wil houden. Ook is Excel niet het beste medium om dergelijk klasseerwerk te doen als het grotere hoeveelheden gegevens betreft. Dan zijn er andere programma's die geschikter zijn, maar helaas is mijn exemplaar vanuit office verdwenen. Ik kan nog eens nakijken of er gratis software bestaat, dan moet het mogelijk zijn om de excelfile over te schakelen naar wat anders, als tenminste het gegevensbestand niet te groot is. We zien wel.

Een andere moeilijkheid blijkt te bestaan in de aanwezigheid van meerdere auteurs per boek, ook meerdere boeken per boekdeel vormen een reëel probleem. Daar ga ik dus ook nog eens moeten over nadenken. En tenslotte is mijn bladzijde besprekingen van sommige boeken en tijdschriften ook een punt van onderzoek. Werk genoeg nog, dus. Als ik alles tesamen leg, ga ik daar de zomer laten overheen lopen, en weer de winter aangrijpen om het echte werk te doen. Aanvullen kan ik nog steeds in de dode momenten, zoals vandaag.

Enige tijd geleden zag ik via Tante Google een ouder bericht staan over een echtpaar uit Wellen die te voet naar Compostella gewandeld zijn en die hun ervaringen dagboekgewijs genoteerd en gepubliceerd hebben. Dit bericht ontlokte me een glimlach bij het zien van de foto: Gerarda blijkt een oude bekende te zijn van mij. Het boekje: "Mijn Camino" ga ik bestellen, en ze heeft bij deze mijn hartelijkste groeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten