Pagina's

ALS JE DE DUIVEL WILT BESTRIJDEN, MOET JE ZIJN BOEKEN LEZEN

danny.bloemenhof@gmail.com

dinsdag 30 juni 2009

Eénmansencyclopedie

Ik denk dat ik zonet, in een zoektocht naar meer gegevens over Omer Karel de Laey, de tot nog toe volgens mij merkwaardigste blog over literatuur gevonden heb. Ik heb de link in mijn lijst van blogs geplaatst, en hier volgt hij nog eens. Inderdaad, een éénmansencyclopedie, die over een eindeloze lijst van schrijvers enige weetjes neerschrijft, en een stuk uit één of ander werk citeert. Misschien is hij niet altijd helemaal accuraat, zoals ik ondervond bij de Laey, van wie de geboortedatum met twee jaar verschoven werd, maar dat vergeef ik graag. Je beperkt je toch niet tot één enkele bron, en al vlug heb je door waar de fout zit. Niets aan de hand, dus.

Ik raad elke literatuurliefhebber aan die blog te raadplegen. Het enige nadeel is dat een zoekterm niet rechtstreeks naar de gezochte naam leidt, daar de bladzijden zo eindeloos lang zijn dat je er soms wel eens gek van wordt. Maar dat moet je er maar voor over hebben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten